søndag 2. oktober 2011

Kajakkstativet endelig på plass!

I serien intelligente løsninger og praktisk arbeid er jeg nå svært fornøyd med endelig å ha fått en ganske bra opphengsløsning for båtene mine :-) Jeg fikk god hjelp til å lage opphengene men de er delvis tenkt og helt hengt opp av meg selv, så jeg er ganske stolt likevel!


Jeg hadde planlagt lekter, eventuelt forsterket med tre, og hadde fundert ganske lenge over hva som skulle gjøres. Men en god venn og hjelper tro til og fikk laget bøyde rør av et antakelig i overkant solid materiale (fly stuff) - og attpåtil belagt med armert slange. Båtene kan gå rett fra stativ til bil, og legges i begge retninger, avhengig av hvilken side av bilen kajakken skal/var på.

Supert ble det, jeg tror jeg bør lage flere før jeg er helt fornøyd med rundingen/"vinkelen" på opp(ned)henget (og disse er desidert ikke reviderbare), men dette funker veldig bra. Tenker å tre rørisolasjon på de også, ikke fordi det trengs men for å få båtene til å stå helt stille. 


Veldig fint dette her, tenk at kajakkene lå på liggeunderlag og hang i festestropper, det var ille.


Ingen kommentarer: