lørdag 31. desember 2011

Nyttårspadling fra Tangen 2011

En uke på overtid kan også jeg rapportere fra nyttårspadling med Fredrikstad kajakklubb. Sier det meste om hvordan en deilig juleferie med fire padledager ble avløst av lange timer på jobb hver dag første uka. Uansett var det en fin tur i flott vær, mens den ennå var mildt. Turen gikk fra Tangen, kort avstikker på veien fra Karlsøy mot Hvaler - en nytt bekjentskap for meg som har frest forbi så mange ganger på vei mot Storesand og Skjærhalden. Fin vei ned, god parkering, flott utsettingssted og den fabelaktige utsikten som møter alle når havet åpner seg.


Fra min første høst som padler husker jeg ønsket om å bli med på denne turen på nyttårsaften. Men nyttår 2009 var svært kald og fellespadlingen ble avlyst. I 2010 var det en gjeng som trasset seg ut gjennom isen fra Papperhavn (se DKK rapport), v/Richard som tar tradisjonen med denne turen på alvor. I år ble jeg også med!

Loyd har lagt svart kjølstripe på Nordkapp, veldig kul!

Vi padlet en rolig tur, og tok pause i det vakre "Fredagshølet" - jeg føler meg skikkelig prippen når jeg har problemer med å få godt forhold til en del av navnene i skjærgården, men fint var det der, særlig i desember.

Noen - dvs. Bente - nyter sjøen!
Andre kler seg til lunsj!
Inn en kile innenfor Papperhavn 
Tilbake samme vei, is gjennom sundet planlagt
Konferanse på vannet
Nye ideer - Einar har kontroll på klatringen

Da jeg var student hadde jeg en fin plakat på veggen, i rødt og svart på grått miljøpapir, med hovedbudskap "Fred, frihet og alt gratis!" Slår meg når jeg ser på bildene at det er oppnåelig - med visse (en del) modifikasjoner - for noen av oss priviligerte. Det var kanskje ikke velholdne middelmennesker plakaten først og fremst var ment for. Men vi er stadig ute og nyter livet, med lave marginalkostnader, og det skal vi være stolte av!

Ingen kommentarer: