onsdag 1. mai 2013

Hjemmepadling 1. mai 2013

Deilig å være hjemme faktisk, på en sådan ekstra dag. Gjelder å holde seg i aktivitet med noe oppbyggelig, da, så ikke noe går til spille. I god arbeidsånd. Så i dag har vi vasket filleryer, sydd hempe til vhf-en på vesten, laget pasta med krepsehaler og startet opp med nærplanlegging av sommerturen!



Det har seg slik at den vhf-en, den er en plage i ansiktet og mot haka, og jeg har til nå ikke funnet noen god plassering av den. Før i dag - tror jeg bestemt. Jeg har en stund sett på en Palm vest med ca tusen lommer, men har bestemt meg for å klare meg med den jeg har, den er ellers meget god å bruke. Selv om det er en klar mangel at den ikke har fester til dilldall innenfor glidelåslommene. Min løsning er diverse karabiner, og som de sier i Drøbak: "du ser ut som et juletre!" Ja, ja.

Men denne vhf-en skal nå med på en del turer, og da er det viktig at jeg får tak i den, at antenna peker omtrent oppover, og at den som sagt ikke bråker rundt ansiktet eller overarmene når jeg padler. Tror denne løsningen kan fungere, jeg prøver. Takk til den som skal takkes for ideen!

Sånn ser den ut på, tror hempa kunne sittet lavere foran men nå er den ihvertfall helt ute av veien:



For øvrig kan nå oppkjøringa til sommerturen starte for alvor, det gjelder å ta en ting av gangen :-) Vi er en gjeng fra Drøbak, og vi har gjort det ikke helt enkelt for oss ved at vi planlegger å se oss rundt i Solund, som synes å ha en litt komplisert teltplasstopografi. Samtidig ønsker vi oss ikke for vanskelig logistikk i forhold til bilene.Har snakket litt med folk og fått noen ideer/advarsler, og er nå klar til å plotte inn det vi kan finne av teltplasser rapportert, campingplasser, rorbuer, pensjonater m.v. Vi tar gjerne imot gode innspill også!


Aase har laget kart i en fantastisk oppstilling for tosidig laminerte ark, som er slik at hvert enkelt ark har en "nabo" som ikke er på baksiden! 1:50 000 og Øygarden til Stad inn på 12 laminerte A3. Imponerende! På bildet er bare første uka :-)

1 kommentar:

Padlemia sa...

Oy, spennende turplaner!