søndag 23. januar 2011

Ny kajakk og solnedgang på Bygdøy 23. januar 2011

Stranda på Huk er flott som utgangspunkt for turer hele dagen nå vinterstid. Vennlig lys og hele solnedgangen. Litt langt å bære båten men fin strand. For to uker siden var det helt isfritt her, i dag lå det sørpe ved land og jammen et belte med tjukkere is lenger ute. Fint da å prøve en kajakk for "polare" forhold.

Jeg rakk kun en kort tur ut før sola gikk ned i dag, men denne båten lover godt, gleder meg til å prøve den i mer sjø. Fjell stø, tight sits i trang cockpit (ja jeg fikk testa at jeg får rumpa nedi og så bena :-)) og med veldig morsomme kanteegenskaper som jeg ikke på noen måte prøvde ut til fulle i dag. Denne båten skal jeg ha mye glede av og lære masse i!









Hva jeg lærte i dag: Ikke så mye egentlig, sliter med rulla etter at den har funka tidligere i vinter. Men bortsett fra det: Det er alltid verdt det, å ta en tur ut!

Ingen kommentarer: