fredag 31. desember 2010

Mitt første år som kajakkpadler

Tid for å rydde i bilder og historier, og forberede padleblogging i 2011. En av mange gleder ved å bli en kajakkpadler har utvilsomt vært bildene og fortellingene fra alle turene. Skulle tro friluftsopplevelsen var uavhengig av fortellingen om den, men erfaringene fra året som har gått gir ihvertfall meg inntrykk av at det å dele fortellingene bidrar til at turene setter seg i minnet og gir oss en felles historie.

Så da sitter jeg innendørs en dag i slutten av året og sorterer, lærer meg Picasa og fordøyer inntrykk. En stor takk til alle jeg har møtt, lært av, og delt tid, gleder og sorger med. Ønsker oss alle et nytt godt padleår, og at vi bare mister ting - og ansikt av og til - og ikke hverandre.


Målet mitt var padling på havet, men det er jo blitt noen turer på Glomma også. Og elva hjemme er desidert et alternativ for enkle turer og å skylle saltvann av kajakken av og til!


I påsken fikk jeg være med på DKKs Harrypadling i Bohuslän, hvor vi også campet sammen med en flott gjeng av veiledere. Som alle tok godt i mot en ny padler in spe, en kommentar var: Hun får vel lære seg å manøvrere så blir dette bra!


Klart ett av årets høydepunkter var å padle raskest av jentene i Grebbestad-orienteringen! Nå var dette tildels juks, siden jeg var beskikket med en galant medpadler i Hein som besørget brorparten av orienteringen. Men moro var det likevel! Foto: ukjent -men takk!


Orienteringen var likevel bare én dag av en fin tur sammen med FKK, fra Smögen til Strømstad. Gutta tok godt imot meg og jeg fikk virkelig oppleve at padlemiljøene sør for Oslo er gode på å inkludere nye folk og ta "belastningen" ved å ha med nybegynnere. Spesielt skal jeg huske turen fra Grebbestad - gjennom Gula humpen - til Havstensund i kveldsmørket. Veldig fint - og takk!


Richard, Finn og jeg rigger til tur for å møte OKK på Steilene til feiring av St. hans!
Foto: Richard.


Sommerturen med DKK ble en stor opplevelse, både av mestring, telttur, utrolig hyggelig sammen med de andre, ny båt ..


En nervøs men glad meg som skal ut og padle 10 mil Orust runt, jeg er overlykkelig over at jeg våger prøve! Hadde ikke gjort det uten backing fra Einar og Hein. foto: Einar


En bare kosetur etter langturspadling, Hjelp utenfor Sætre midten av august! Foto: husker dessverre ikke, men jeg erkjenner bruk uten tillatelse..

Høsten ble variert med mange turer, trening med Nes-gjengen, spesielt Trude, og de første forsøkene med bølgepadling, hvor Aase har inspirert og utfordret. Og en uforglemmelig langtur med Liv Kristin som også liker den slags.





- Glomma i september -

Og sist men ikke minst, turglede rundt Håøya og omegn, med DKKs stedige padlere:


- William, Richard og Finn, Øyvind uforklarlig ikke til stede -

-------------------------------

I 2009 padlet jeg ca 10 mil, i 2010 har jeg logget 1.353 km. Mitt nyttårsønske er padling, mer padling, og forsettene er å bli bedre på finmanøvrering, sterkere, og å jobbe videre mot å bli en padler jeg selv og andre stoler på.

Godt nytt år!

Ingen kommentarer: