mandag 6. desember 2010

Drøbak 5. desember 2010 - kjølig søndag

Ikke så lurt å være lur når det er ned mot 10 minus, jeg gikk fra brygga uten votter og måtte selvfølgelig ta meg for på vegen. Det er gruelig kaldt på henda! "Hva har jeg lært i dag" er supplert med at det må flere par med god håndbekledning til; det skal tåle vann, gi godt grep og være varmt nok. Ikke så enkel kombinasjon, men det blir nok anledning til å forske mer i det der... Finn redda meg og lånte meg ullvanter til jeg fikk igjen varmen. Og så er det jo det at det ikke hjelper så mye å ha gode votter og vanter o.a. i luka når det er såvidt kaldt, for det er ikke så tilgjengelig å finne mer utstyr slike dager. Her må det øves.

Jeg har egentlig litt manglende déjà vu opplevelser av dette - for jeg husker egentlig at alt var bare helt utmerket hele fjorårsvinteren, jeg har enten fortrengt kulde eller glemt nybegynnerkunnskap jeg hadde da. Det forteller meg ihvertfall at jeg var svært glad for padlingen da jeg kom igang for alvor i fjor da det var på det kaldeste!

Ihvertfall padla vi mot Håøya... venstre marsj denne gangen så det ikke ble full runde, vi sjekka litt is innover mot Sætre og padlet rundt Gråøya før vi tok pause i lavvoen på tilbaketuren. Det var en god tur, det blir mye foreldreoppgaver og familie noen uker fremover, og jeg ser frem til tur igjen. Og får visstnok praktisert strategier mot kalde hender en god stund fremover!








Rullerapport? Gikk fint det! Men jeg har begynt å ta én til også, siden det går så bra - og da er jeg ikke kald men kanskje ukonsentrert, for no 2 gir meg alltid et fint bad å ta med i bilen hjem.. 

Ingen kommentarer: