mandag 12. september 2011

Trening på Flolangen 11. september 2011

Som flere hadde jeg avsatt helgen til ikke-padling, dvs. høyst en tur i ferskvann. Etter mye frem og tilbake endte jeg med å sove over guttas morgentur (Regnvåt morgentur på Uåa), og brukte formiddagen til ganske nyttige ting. Men ut på ettermiddagen var det dags for meg óg; jeg har fremdeles en del usnakka med rulleteknikken. Så jeg tok med kajakk til Flolangen.


Rulle og reentry, og å komme opp igjen når jeg velter i fart. Vekslende hell, og jeg poster dette bare for en gang å kunne se tilbake på denne tida som et tilbakelagt stadium :-/ 

Det blir litt trening av cowboy også ... Det er elementer jeg ikke får til godt nok, og sterk som jeg er, går jeg av og til opp når jeg ikke bør (kjenner jeg i albuen i dag). Det går stadig bedre og jeg har en viss grad av kontroll, men det fungerer ikke godt nok under "overraskende" omstendigheter. Dessuten, selv om jeg bruker neseklybe og ørepropper, som virkelig hjelper, er det ikke så godt å være lenge under i ferskvann.

Men jeg hadde en fin ettermiddag, og det blir fint utover nå med stadig mer farver. Jeg fikk også testa litt utstyr, ny padding i hjelmen, ekstra merker - jukselapper - på innsida av årebladene ++

Så det var en fin ettermiddag i skogen. Ser dog frem til vestlandsturene fremover :-)

Ingen kommentarer: