torsdag 22. mars 2012

Padlemaskin i Oslo kajakklubb 20. mars 2012

Jeg hadde stående invitasjon fra Liv Kristin til å prøve padlemaskin - og speilet - i lokalene til Oslo kajakklubb. Og nå er også det forsøkt! Liv Kristin har holdt på en god del i vinter, blant annet på grunn av problemer med kneet, så hun hadde ganske god stil:


Jeg må innrømme at det for meg ble en ganske sterk opplevelse av dårlig teknikk, men det er nok også meningen: Padleinnretningen, speilet, instrumentene, er jo nettopp ment å avdekke manglende teknikk og forbedringspunkter. Vridning, isett og åreføring, fraspark; her er det bare sitte og få kondisjon mens en samtidig kan studere og fikle med tekniske detaljer. Sterkest inntrykk gjorde mitt panel mht. hvilken av sidene jeg hadde kraft i åretaket, det så gjennomgående ut som jeg kun hadde kraft i venstre side! Selv om jeg har hatt en dårlig høyre arm lenge var det ganske tankevekkende.

Jeg har et hav av forbedring å gjøre på padleteknikk, og vet at jeg likevel ønsker å gjøre det på havet, ikke på maskin. Men dugelig nyttig å prøve! Og imponerende å se Liv Kristins prestasjoner, hun var dreven i teknikken og tempo. Vi kjørte 6 x 4 minutter etter oppvarming, og jeg kom inn på 10 % kortere distanse enn henne. Men jeg tror ikke hun tok i så veldig - kanskje ?

Verdenseliten i bakgrunnen - og så meg:

Ingen kommentarer: