fredag 1. oktober 2010

Gærne jinter på Glomma 1. oktober

Det var forsåvidt en vanlig dag, jeg hadde bestemt meg for å padle en tur før jeg tok fredagskveld. Trude hadde samme planer så vi la ut for et par timer før mørket kom. Jeg er jo litt betenkt og kje om dagen blant denne Norgeseliten av PadlereiNes så jeg tenkte at vi padler fremover, det kan jeg ihvertfall - og det trengs jo alltid. Nydelig på vannet som vanlig, uten sol idag - slik at det luktet mer og var mørkere høststemning enn tidligere i uka.

Jeg skal komme til poenget - jeg rulla idag! !!! Jeg prøvde bare én gang og jeg kan ikke rulle ennå, men jeg er så igang! Rulla med en helt annen letthet enn på kurs, hvor jeg syntes det gikk tungt og med nød og neppe, jeg skjønte såpass som at slik skal rulle ikke være. I mellomtiden er jeg vel blitt enda mer bister og stressa, men har også lest meg frem til ca slutten av februar i "Full Rulle" - hvor jeg er imponert over mengden informasjon og den stor gleden alle har hatt av å følge prosessen. Fantastisk Jørn, hva du får til: Du byr på deg sjøl og så får du tifold tilbake. Imponerende miljø også!

Nok om det og om det meste: Jeg rulla i dag. Fotografen fikk med seg essensen, en kan se jeg har kursen opp og ikke ned igjen.. Takk for turen, Trude!


Bare en liten kommentar til slutt: Ikke så sjelden siste året har jeg hatt en ganske så intens følelse av takknemlighet over padlingen. Og da er det folkene selvfølgelig, til «andre» som ikke padler har det ikke vært helt enkelt å beskrive at med padling slik jeg har lært å praktisere det innebærer kontakt med mange ulike mennesker, teltturer, enkle samvær, ansvar i fellesskap på denne avgrensede delen av livet for de forskjellige. Helt utrolig. Takk til alle, i dag går den spesielt til gjengen i Nes! Jeg lover å fortsette treningen.

1 kommentar:

Jørn Hagen sa...

Gratulerer :-)
Kjempemorro å lese at du har klart rulla.
Skulle gjerne vært med å sett deg snurre rundt.

Flott blogg du har fått til, og denne skal jeg følge fremover.
Du er jo over alt og padler, så her kommer det mye spennende :-)

Kanskje ve sees på søndag?